Експерти виступають проти намірів мерії побудувати у Києві сміттєспалювальні заводи

Експерти виступають проти намірів мерії побудувати у Києві сміттєспалювальні заводи

Експерти виступають проти намірів мерії побудувати у Києві сміттєспалювальні заводи.
Про це йдеться у коментарі директора Аналітично-дослідницького центру «Інститут міста» Олександра СЕРГІЄНКА, текст якого передано УНІАН.
Зокрема, коментуючи наміри мерії Леоніда ЧЕРНОВЕЦЬКОГО збудувати нові сміттєспалювальних заводи, О.СЕРГІЄНКО наголосив: «Спалювання сміття – це повернення в минуле тисячоліття. Під час спалення утворюються не лише попіл та оксиданти, а й сумнозвісний діоксин, що виникає при горінні поліетиленової тари».
За словами експерта, новий завод влада планує побудувати у Деснянському районі, таким чином, на лівому березі столиці буде 2 заводи (разом з існуючим «Енергія»), в той час, як на правому – жодного. Це також означає, що все сміття, яке викидають мешканці правобережжя, а це дві третини киян, возитимуть через перевантажені дніпровські мости.
При цьому О.СЕРГІЄНКО підкреслив, що за кошти міського бюджету ВАТ «Київспецтранс» придбало 1950 контейнерів по 2 тис. 564 грн., коли на київському заводі «Коммаш» подібні контейнери коштують майже втричі дешевше – 940 грн., також на «Коммаші» найдорожчий сміттєвоз коштує 130 тис. грн., а столична влада закупила у 2,5 рази дорожчі – 322,6 тис. грн. за одиницю.
“Разом київська влада витратила на це більш як 15 млн. грн., проте ВАТ «Київспецтранс» лише “прикидається” комунальним підприємством – 47% його акцій володіє ТОВ «Геотрон». Незрозуміло, чому з бюджету міста фінансують напівприватну структуру?”, - наголошує О.СЕРГІЄНКО.
При цьому він заявляє, що якби київська влада орієнтувалась на європейські зразки управляння містом, то знала б, що у Німеччині ще в 70-ті роки минулого століття була запроваджена програма сортування сміття: мешканцям доплачували, аби вони кидали сміття у потрібний контейнер. І лише 20 років потому, коли сортування стало звичним для пересічного німця, ввели закони, за якими порушників штрафують. Натомість столична влада вже зараз має наміри запровадити штрафні санкції за подібні порушення.
О.СЕРГІЄНКО констатує, що в Європі з 2005 року діє мораторій на спалювання сміття, і що сучасний засіб його переробки - на сміттє-сортувальних станціях. За підрахунками експерта, в такий спосіб лише зі сміття з одного сміттєвоза можна отримати 700-800 грн. прибутку.
Повертаючись до європейської практики утилізації відходів, О.СЕРГІЄНКО зазначив: “У Німеччині річний обсяг сміттєпереробної галузі становить 40 млрд. євро, і вона забезпечує 240 тис. робочих місць. Не мешканці платять за вивіз сміття, а навпаки – його купують у населення».
УНІАН
Идентификатор: 4080